Thursday, February 6, 2014

Dgr, aku nak ckp...

Menengok2 facebook hari ni. Ada satu mende baru yg aku tgk org tgh syiok buat. Video yg akan menceritakan apa yg korang da buat dan update sepanjang 5 tahun bersama FB. Well, FB ni da 10 tahun lah ( dari apa yg aku baca hari ini ). Aku join FB tahun 2008 rupanya. Hehehe. Lamanya. So mmg bnyklah perkara2 yg aku update dlm tu. Ada best, ada xbest. Apa pun, kebanyakkannya mmg xbestlah. Belek punya belek, ternampaklah msg masa aku mula2 kenal sorg gadis ni. Seorang gadis yg merubah hidup aku, bagi impak yg sngt2 kuat dalam perjalanan hidop aku. Comel orgnya, sweet sngt, kelakar, dan pada aku, mmg cantiklah dan aku sngt sygkan dia. Rindunyalah dkt dia. Tapi apakan daya, xsemua yg kita plan ni menjadi. Semua orang pon akan lakukan kesilapan. Aku pon xterlepas dari melakukan kesilapan. Setahun aku amek masa nak normalkan kepale hotak aku ni, sekarang da bertambah ok. Apa yg aku Nampak, manusia ni mmg xpernah nak sabar. Ujian baru sikit, da mengeluh mcm hidup dalam neraka. Sesiapa dalam dunia ni pon, bagilah peluang dan ruang. Jgn suka2 hati buat keputusan yg menyenangkan diri kita sendiri jer. Ada hati lain yg perlu kita jaga. 'Asek aku jer nak jaga hati orang, siapa nak jaga hati aku?' Itulah yg selalu orang2 dkt luar sana akan suarakan. Senang jer, kau nk org jaga hati kau, kau jagalah hati orang. Semua perkara ada permulaan. Kalau orang lain xnak mulakan, kau mulakanlah sendiri. Xpyhlah nk ckp siapa dan siapa lagi dah. Semua orang nak terbaik dalam hidup dia. Semua orang xnak susah, semua orang xnak pening. Semua orang nak hidop senang. So, jalan yg 'terbaik' adalah, berambus dan jgn bagi ruang pada sesiapa pun utk bagi penerangan. Itu cara manusia berfikir ke? Susah kalau kau rasa kau jer betul. Berjuta lagi org berpikiran mcm kau. Aku tulis ni, bkn apa. Sekadar nak berkongsi apa aku rasa, apa aku nampak, dan apa aku pikirkan. Rindu sama masa lampau. Rindu sama kamu. Aku susun 10 jari, aku mohon ampun maaf pada sesiapa yg menegenali diri aku ni. Aku xsempurna. Berkata bukan mengata, cuma nak kata apa yg dah nyata. Assallamualaikum...

No comments: