Monday, March 21, 2011

Mereng Kemereng~

(Sorry,ini luahan pendapat aku...)


Sabtu lepas,ak ngan member2 aku,pi Lowyat utk lawatan hari minggu kitorang.Da jalan2,beli brg lappy dan pc,kitorang bercadang nak tgk cite yang da lama kitorang nak tgk,Hikayat Merong Mahawangsa.Aku sngt hampa,hampa yang amat!

Xseperti yang orang dok ckp2 kan.Plot cerita yang dapat dijangkakan,pelakon2 yang kurang memberi impak,lawak2 xmenjadi.Dgn suara latar belakang yang sngt2 menggangu,xbest langsung,pemotong mood sunggoh.

Ape pon,tahniah diucapkan sbb KRU sngt berani buat cerita mcm nieyh.Cerita nieyh xdelah boring sngt.Boleh dilayan.Tapi jgnlah mengharap terlampau tinggi.Teknologi kita xsehebat Hollywood,pelakon kita xse'Feeling' Bollywood.

Pada siapa yg xtgk lagi,baek korg tunggu kluar dalam Astro.Lagi bgos.Pada yang xsetuju,terserah pada korg.Ini pendapat aku.Korg nak puji ke,apeke,itu korg punya pasal.Hehehee.

Harap lepas nieyh pembikin filem Malaysia dapat dok satu meja,kasi bincang arr ape nak buat.=)Aku sokong cerita Malaysia,dan xbermakna aku kene tipu diri sendiri dgn menyatakan'Hikayat Merong Mahawangsa best gila!Terpegun aku!Gempak nak mampos!'.So,dari 5 bintang,aku bagi 2 1/2 bintang.Satu bintang sbb ini filem Malaysia,dan satu bintang lagi sbb ini hikayat Melayu lama.Yang setengah tuh sbb,Puteri dia cantik~!!!I loike~!!!Hahaha.Apepown,kita doakan yang filem kita akan lebih bermutu dan baik di masa akan datang.

No comments: