Monday, December 13, 2010

Helga,Iguana yang hilang.

Kisah nieyh berlaku semalam,dimana aku rase sngt2 bersalah kat adik aku sbb Iguana kesayangan dia hilang!Dia kene pergi Singapore ngan family aku,dimana aku xboleyh ikut atas sbb pekerjaan.Bengang gak arr.So,memamandangkan aku sorang je yang ade kat rumah,kucing,hamster,iguana,kucing,dan sugar glider adalah dibawah jagaan aku.Semua binatang laen nieyh aku xkesah sngt,sbb sugar glider ngan kucing mmg aku punye,da biase.Hamster tuh senang nak jage.Tapi iguana nieyh aku xberape nak berkenan sngt sbb nnampak mcm cicak.Aku xsuke cicak!Geli siot.Tapi sbb adek au dah mintak tolong,aku pown beranikan dirilah.Family aku pergi 4 hari,so dari khamis sampai ahad aku kene jage.3 hari pertame,cun je.Xde masalah.Hari terakhir tuh,mase aku nga bagi makan kat dia,aku ade arr ckp kat iguana nieyh 'Tuan ko da nak balik malam nieyh.Sukelah ko ann'.Lepas aku ckp,dia usha aku maut(Iguana mmg suke usha orang maut2.Hehehe)Lepas tuh aku pown pergi kerje.Balik dari kerje,seperti biase,sebagai pecinta binatang,aku terus tgk Iguana adik aku.Terkejut aku bila aku tgk tempat dia bersepah!Cuaknye xpyh ckp arr,sbb adik aku da nak balik kowt.Sampai panjat bumbung aku carik iguana adek aku.Sampai orang ingat aku mcm orang gila.Panjat bumbung,jerit2 nama Iguana adik aku.Malam tuh,adik aku balik,aku ckp Iguana dia hilang,dia senyap je.Rase bersalah gile babeng!

Pada pagi ini,aku dgr mak aku memekik2.Aku ngan adik aku terus turun arr,pelik.Rupenye mak aku jumpe iguana adik aku yang hilang tuh.Hahaha.Alhamdulillah~Tenang sket hati aku.Adek aku punye gembire,xpyh ckplah.lepas nieyh,aku mmg xnak jage dah Iguana adek aku.Hahaha...
Sekian,trimas.

P/S=Gambar Iguana nieyh aku akan upload,kasi korg tgk sikit rupenye.Ngehehehe~
Support ur LocaL AcT.

No comments: